Att komma igång

Jag har aldrig varit någon speciellt träningsinriktad person. Jag har alltid tyckt att det är jobbigt (vilket det ju faktiskt ska vara?!) och aldrig riktigt haft motivationen. Det är inte så att jag inte har tränat pga det, men det har lixom alltid varit så segt.

Nu helt plötsligt, har jag kommit på att, man mår faktiskt väldans bra av att röra på sig. Jag har även ett mål med min träning och det gör det ju även lättare på det sättet också! Bara den här veckan har jag tränat varje dag än så länge, och vet ni vad? Det känns så jäkla bra! För det är verkligen den där känslan man får efter ett pass, ni vet när man precis är klar och vet att man klarat av det ännu en gång, som är så jägarns härlig. Älskar den känslan!

Jag försöker även äta lite bättre. Inte äta godis eller snacks på vardagar osv. Det mår man ju faktiskt också bättre av.

Med det här vill jag bara säga, till er som inte hittar den där himla motivationen så lätt, att det kommer. Sätt upp mål, gör träningen kul. Det blir ju faktiskt vad man gör det till. Sen är det inte alltid kul att träna. Men när man vet att man faktiskt mår mycket bättre av att göra det, så är det väl ändå värt det? Jo, det tycker jag.

 
| |
Upp